Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

τα μυστήρια στις ομολογίες της Δύσης


Το Χρίσμα στην Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία

Είναι γνωστό ότι στην Καθολική Εκκλησία, τα Μυστήρια της Θείας Ευχαριστίας (Πρώτη Κοινωνία) και του Χρίσματος, χορηγούνται στα παιδιά ηλικίας 7 και 8 ετών αντίστοιχα αφού έχει προηγηθεί σχετική προετοιμασία μέσω της Κατήχησης που παρακολουθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους στα Κατηχητικά Κέντρα της Καθολικής Επισκοπής.

Η θεία ευχαριστία στη Ρωμαιοκαθολική εκκλησία

«[…] Η Θεία Ευχαριστία είναι το κατ’ εξοχήν μυστήριο ενότητας-κοινωνίας όλων των βαπτισμένων. Από την Θεία Ευχαριστία γεννιέται η Εκκλησία ως κοινωνία προσώπων. Σ’ αυτό το ιερό Μυστήριο έχουμε τη βαθιά εμπειρία ότι δεν ζούμε ως μεμονωμένα άτομα την πίστη μας, αλλά ως μέλη ενός σώματος, το οποίο ταυτόχρονα είναι Σώμα Χριστού και Εκκλησία.»

Τα μυστήρια στην Ευαγγελική εκκλησία

«Η Ευαγγελική Εκκλησία αναγνωρίζει και εφαρμόζει τις τελετές της Θείας Ευχαριστίας, του Γάμου και της Βάπτισης. Σε αυτές δεν προσδίδει την έννοια του μυστηρίου. Δεν θεωρεί, λοιπόν, ότι κάτι το "θαυματουργικό" λαμβάνει χώρα κατά την τέλεσή τους. Ούτε και τις βλέπει ως μέσα που τα διαχειρίζεται η Εκκλησία δια των οποίων διοχετεύεται η θεία χάρη για την σωτηρία των ανθρώπων. Επιπλέον για την Ιεροσύνη, το Ευχέλαιο, το Χρίσμα και την Εξομολόγηση αρνείται όχι μόνο τον ορισμό τους ως μυστήρια αλλά και την ίδια τη βασιμότητά τους σε σχέση πάντα με τα όσα διδάσκει η Αγία Γραφή.»

Η ιεροσύνη στις χριστιανικές ομολογίες

«Ιεροσύνη υπάρχει και στον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο. Έχει χάσει όμως την αποστολική και πατερική της σημασία, διότι χάθηκε ο μυστηριακός της χαρακτήρας ή συνταυτίστηκε με την κοσμική εξουσία. Στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, ο παπικός θεσμός έχει εισαγάγει την έννοια του υπερεπισκόπου (γενικός επίσκοπος= ο Πάπας), ενώ αρκετές διαφορές υπάρχουν στους άλλους βαθμούς της Ιεροσύνης. Στις προτεσταντικές Ομολογίες, έχει χαθεί σε μεγάλο βαθμό ο πνευματικός χαρακτήρας της Ιεροσύνης και η αποστολική διαδοχή. Οι κληρικοί θεωρούνται απλοί εντολοδόχοι της κοινότητας. Η Ορθόδοξη Εκκλησία μένει κι εδώ πιστή στην αρχαία χριστιανική παράδοση ως προς την κατανόηση της Ιεροσύνης.»



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου