ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
εκπαιδευτικός: Ανδρέας
Βιτούλας
ειδικότητα: ΠΕ01
Γνωστικό αντικείμενο: Θρησκευτικά
Διδακτική ενότητα: Το πρόβλημα του κακού στο σημερινό κόσμο
Τάξη: Γ´
Γυμνασίου
1η διδακτική ώρα
A. Μετά
την προβολή του βίντεο ζωγραφίζοντας το
κακό να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
·
ποια πτυχή του κακού εικονίζει ο κάθε
καλλιτέχνης;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
·
με τι τρόπο αυτή αισθητοποιείται; (περιεχόμενο,
μορφή, χρώματα)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
·
η μουσική υπόκρουση του βίντεο τι σχέση με το
θέμα μπορεί να έχει;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Β. Μελετώντας την ανάρτηση για το έργο
του Ιερώνυμου Μπος απαντήστε στα παρακάτω:
·
ποια μία μόνο λέξη θα επιλέγατε για να
χαρακτηρίσετε το έργο του καλλιτέχνη;
………………………………………………………....................................
·
δικαιολογήστε το κείμενο της ανάρτησης με
συγκεκριμένες αναφορές/στοιχεία στους πίνακες του Ιερ. Μπος
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
·
υπάρχει κάποιο κοινό στοιχείο στην τεχνοτροπία
του και ποιο είναι αυτό;
................................................................................................................................................................................................................................................
· αντιστοιχίστε πτυχές του κακού (από την
ιδεοθύελλα) με σκηνές/πρόσωπα ή οτιδήποτε άλλο στους πίνακες
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Γ. Αφού μελετήσετε τη φράση του Ντοστογιέφσκι και τα ποιήματα των
Ελύτη και Μπρεχτ (σελ. 74-75) να επισημάνετε μονολεκτικά ποια πτυχή του κακού
θίγεται. Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας με στίχους/φράσεις των κειμένων
(μοτίβο ερμηνεία και αιτιολόγηση- «τι
σε κάνει να το λες αυτό»).
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ενός λεπτού σιγή
στίχοι: Ντίνος Χριστιανόπουλος
μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Εσείς που βρήκατε τον άνθρωπό σας
κι έχετε ένα χέρι να σας σφίγγει τρυφερά,
έναν ώμο ν’ ακουμπάτε την πίκρα σας,
ένα κορμί να υπερασπίζει την έξαψή σας,
κοκκινίσατε άραγε για τη τόση ευτυχία σας,
έστω και μια φορά;
Είπατε να κρατήσετε ενός λεπτού σιγή
για τους απεγνωσμένους;
κι έχετε ένα χέρι να σας σφίγγει τρυφερά,
έναν ώμο ν’ ακουμπάτε την πίκρα σας,
ένα κορμί να υπερασπίζει την έξαψή σας,
κοκκινίσατε άραγε για τη τόση ευτυχία σας,
έστω και μια φορά;
Είπατε να κρατήσετε ενός λεπτού σιγή
για τους απεγνωσμένους;
Δ. Με βάση τον πίνακα λευκή
σταύρωση του Μ. Σαγκάλ και του μελοποιημένου ποιήματος ενός λεπτού σιγή που ακούσατε σημειώστε τις πτυχές του κακού που
νομίζετε ότι θίγονται.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου